"Binnen de Jean School leren studenten het gehele productieproces, van plant tot klant"
House of Denim is een platform voor vernieuwing en vakmanschap in de denimbranche. Duurzaamheid, innovatie en samenwerking staan centraal. Samen met het ROC van Amsterdam heeft House of Denim de enige, echte Jean School ter wereld opgezet, waar studenten zich in een hybride werk-leeromgeving ontwikkelen tot denim designers & developers.
Wereldwijd is er een tekort aan specialisten op het gebied van denim. De Jean School speelt hier op in, met enerzijds een 3-jarige mbo-opleiding tot Denim Developer en anderzijds een internationale Engelstalige one-year course gericht op vakkennis en vakvaardigheden. Naast opleiden is er de gezamenlijke ambitie om de productie van Denim duurzamer te maken. Educatie, bewustwording en samenwerken in projecten stimuleert de ontwikkeling van duurzame innovaties. Zo wordt de industrie schoner, droger en slimmer.
State-of-the art faciliteiten in Denim City
De samenwerking tussen House of Denim en de Jean School is gericht op vakmanschapsontwikkeling binnen de denimbranche. De Jean School is een aantrekkelijke top mbo-opleiding waarbij de studenten in de praktijk leren, werken en daarnaast ook een netwerk in de denimbranche opbouwen. Denim City is de bedrijfsomgeving waar studenten, zzp'ers en denim-bedrijven gebruikmaken van state-of-the art faciliteiten, zowel in het atelier als in de Denim-wasserij. Denim City is ook een ontmoetingsplek en archief voor de branche. Daarnaast is er een productiefaciliteit, tailoring-service en een Denim Store. In het atelier worden kleine oplages gemaakt van denim-producten waar studenten van de Jean School aan meewerken. In Denim City is ook the Denim Academy met scholing, workshops en events voor bedrijven uit de denimbranche, gehuisvest. Studenten, designers en denim-bedrijven zijn in Denim City tegelijkertijd aan het werk, waardoor op een informele manier kennis wordt uitgewisseld.
Van plant tot klant
Binnen de Jean School leren studenten het gehele productieproces, van plant tot klant en worden ze opgeleid tot hoogwaardige experts in denim. Het programma dat ze volgen is samen met grote denimmerken als Levi’s, Hilfiger en G-star tot stand gekomen. Iedere tien weken starten de studenten een nieuw ‘real-life’ project met een Denim-merk. De resultaten worden door het betreffende bedrijf beoordeeld en soms zelfs in productie genomen. Studenten gaan regelmatig naar het buitenland voor excursies en stage.
» Meer informatie www.jeanschool.com